openHSU logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
  • Communities & Collections
  1. Home
  2. Helmut-Schmidt-University / University of the Federal Armed Forces Hamburg
  3. Publications
  4. 3 - Publication references (without full text)
  5. Der wachsende politische Einfluss privater (EdTech-)Akteure im Kontext digitaler Bildungsbeobachtung und -steuerung
 
Options
Show all metadata fields

Der wachsende politische Einfluss privater (EdTech-)Akteure im Kontext digitaler Bildungsbeobachtung und -steuerung

Subtitle
Bemühungen um ein "dateninfrastrukturfreundliches Ökosystem"
Publication date
2021
Document type
Forschungsartikel
Author
Förschler, Annina
Organisational unit
Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft 
DOI
10.3262/ZP2103323
URI
https://openhsu.ub.hsu-hh.de/handle/10.24405/16501
ISSN
0044-3247
Series or journal
Zeitschrift für Pädagogik
Periodical volume
2021
Periodical issue
3
First page
323
Last page
337
Is part of
https://openhsu.ub.hsu-hh.de/handle/10.24405/16417
Part of the university bibliography
✅
  • Additional Information
Keyword
Ökonomisierung
Educational governance
Digitalization
Commodification
Dateninfrastrukturen
Data infrastructures
EdTech
Cite as
Förschler, A. (2021). Der wachsende politische Einfluss privater (EdTech-)Akteure im Kontext digitaler Bildungsbeobachtung und -steuerung. Bemühungen um ein „dateninfrastrukturfreundliches Ökosystem“. Zeitschrift für Pädagogik, 2021(3), 323–337. https://doi.org/10.3262/ZP2103323
Version
Published version
Access right on openHSU
Metadata only access

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Send Feedback
  • Imprint