Einsatz und Nutzen von Policy-Analyse in der Hochschulweiterbildung am Beispiel Studium Initiale
Publication date
2018-11-01
Document type
Book part
Author
Editor
Klenk, Johannes
ISBN
Series or journal
Hochschulweiterbildung in Theorie und Praxis
Periodical volume
1
Book title
Weiterbildung an Hochschulen gestalten
First page
91
Last page
100
Part of the university bibliography
✅
Keyword
Beruflich Qualifizierte
Hochschulzugang
Bildungspolitik
Lebenslanges Lernen
Abstract
In Politiken (policies) werden die Ziele der Bildungspolitik festgelegt. Welchen direkten Nutzen die Methode der Policy-Analyse für die Praxis der Hochschulweiterbildung haben kann, wird am Beispiel des berufsbegleitenden Studienqualifizierungs- und Vorbereitungsprogramms Studium Initiale der Hochschule Albstadt-Sigmaringen aufgezeigt. Es wird deutlich, dass in allen Phasen der Programmentwicklung die Analyse und Einbeziehung makropolitischer Ziele direkten Nutzen hat.
The aims and goals of education politics are defined in education policies. The benefit of policy analysis for programs in continuing higher education are illustrated here in the Studium Initiale pre-study preparation and qualification programme by Albstadt-Sigmaringen University. It becomes evident that policy analysis and comprehension is useful during every phase of programme development and realization.
The aims and goals of education politics are defined in education policies. The benefit of policy analysis for programs in continuing higher education are illustrated here in the Studium Initiale pre-study preparation and qualification programme by Albstadt-Sigmaringen University. It becomes evident that policy analysis and comprehension is useful during every phase of programme development and realization.
Version
Not applicable (or unknown)
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