openHSU logo
  • English
  • Deutsch
  • Log In
  • Communities & Collections
  1. Home
  2. Helmut-Schmidt-University / University of the Federal Armed Forces Hamburg
  3. Publications
  4. 3 - Publication references (without full text)
  5. Einsatz und Nutzen von Policy-Analyse in der Hochschulweiterbildung am Beispiel Studium Initiale
 
Options
Show all metadata fields

Einsatz und Nutzen von Policy-Analyse in der Hochschulweiterbildung am Beispiel Studium Initiale

Publication date
2018-11-01
Document type
Book part
Author
Schiller, Jan 
Editor
Klenk, Johannes
Organisational unit
Helmut-Schmidt-Universität / Universität der Bundeswehr Hamburg 
Weiterbildung und lebenslanges Lernen 
DOI
10.3278/6004669w
URI
https://openhsu.ub.hsu-hh.de/handle/10.24405/13930
ISBN
9783763959884
Series or journal
Hochschulweiterbildung in Theorie und Praxis
Periodical volume
1
Book title
Weiterbildung an Hochschulen gestalten
First page
91
Last page
100
Part of the university bibliography
✅
  • Additional Information
Keyword
Beruflich Qualifizierte
Hochschulzugang
Bildungspolitik
Lebenslanges Lernen
Abstract
In Politiken (policies) werden die Ziele der Bildungspolitik festgelegt. Welchen direkten Nutzen die Methode der Policy-Analyse für die Praxis der Hochschulweiterbildung haben kann, wird am Beispiel des berufsbegleitenden Studienqualifizierungs- und Vorbereitungsprogramms Studium Initiale der Hochschule Albstadt-Sigmaringen aufgezeigt. Es wird deutlich, dass in allen Phasen der Programmentwicklung die Analyse und Einbeziehung makropolitischer Ziele direkten Nutzen hat.
The aims and goals of education politics are defined in education policies. The benefit of policy analysis for programs in continuing higher education are illustrated here in the Studium Initiale pre-study preparation and qualification programme by Albstadt-Sigmaringen University. It becomes evident that policy analysis and comprehension is useful during every phase of programme development and realization.
Version
Not applicable (or unknown)
Access right on openHSU
Metadata only access

  • Cookie settings
  • Privacy policy
  • Send Feedback
  • Imprint