Prof. Dr. Ralf Dewenter

Academic degrees
Univ.-Prof. Dr. rer. pol.
 
Full Name
Dewenter, Ralf
 
Credit Name
Prof. Dr. Ralf Dewenter
 
 

Publications

Results 1-20 of 23 (Search time: 0.003 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12014Abgrenzung zweiseitiger Märkte am Beispiel von InternetsuchmaschinenDewenter, Ralf ; Rösch, Jürgen; Terschüren, Anna
22017Bestimmung von Marktmacht in PlattformmärktenDewenter, Ralf ; Linder, Melissa
32016Big Data aus wettbewerblicher Sicht: Analysen und BerichteDewenter, Ralf ; Lüth, Hendrik
42019Can media drive the electorate?: The impact of media coverage onvoting intentionsDewenter, Ralf ; Linder, Melissa; Thomas, Tobias
52017Can news draw blood?: The impact of media coverage on the numberand severity of terror attacksBeckmann, Klaus Bertram ; Dewenter, Ralf ; Thomas, Tobias
62016Das Ilmenauer Dönerkartell: Eine wettbewerbstheoretische FallstudieDewenter, Ralf ; Jaschinski, Thomas; Neute, Nadine; Rösch, Jürgen
72016Die "Task force Internetplattformen" des BundeskartellamtsDewenter, Ralf 
82016Digitale Ökonomie: Herausforderungen für die WettbewerbspolitikDewenter, Ralf 
92020Does the 4th estate deliver?: the Political Coverage Index and its application to media captureDewenter, Ralf ; Dulleck, Uwe; Thomas, Tobias
102015Eine alternative Definition von SuchneutralitätDewenter, Ralf ; Lüth, Hendrik
112016Empirical Analysis of the Assessment of Innovation Effects in U.S.Merger CasesKern, Benjamin R.; Dewenter, Ralf ; Kerber, Wolfgang
122013Hospital market concentration and discrimination of patientsDewenter, Ralf ; Jaschinski, Thomas; Kuchinke, Björn
132014Information Provision of Orthopedic Acute Care Hospitals in GermanyDewenter, Ralf ; Kuschinke, Björn A.
142017Kartelle in zweiseitigen MärktenDewenter, Ralf ; Linder, Melissa
152015Kommunikation zwischen Unternehmen als kollusives Instrument: Eine ökonomische BetrachtungDewenter, Ralf ; Löw, Franziska
162017Less pain at the pump?: The effects of regulatory interventions in retail gasoline marketsDewenter, Ralf ; Heimeshoff, Ulrich; Lüth, Hendrik
172016Media Coverage and Car Manufacturers' SalesDewenter, Ralf ; Heimeshoff, Ulrich; Thomas, Tobias
182015More ads more revs: A note on media bias in review likelihoodDewenter, Ralf ; Heimeshoff, Ulrich
192016Net Neutrality and the Incentives (Not) to Exclude CompetitorsDewenter, Ralf ; Rösch, Jürgen
202017Predicting Advertising Volumes Using Structural Time Series Models: A Case StudyDewenter, Ralf ; Heimeshoff, Ulrich