Prof. Dr. Arnd-Michael Nohl

Academic degrees
Univ.-Prof. Dr. phil.
 
Full Name
Nohl, Arnd-Michael
 
Credit Name
Prof. Dr. Arnd-Michael Nohl
 
 

Refined By:
Fulltext:  No Fulltext
Type:  Journal Article

Results 1-13 of 13 (Search time: 0.002 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12018Zur intentionalen Struktur des Erziehens: eine praxeologische PerspektiveNohl, Arnd-Michael 
22017"Wir schaffen das": Politische Erziehung im Zuge der CDU-Flüchtlingswende 2015Nohl, Arnd-Michael ; Pusch, Barbara
32018The Asylum Issue and Political Mass Education in Turkey: How the Government Imposed the Acceptance of Syrian Refugees on Turkish Citizensİnal, Kemal ; Nohl, Arnd-Michael 
42015Social change, competition and inequality: macro societal patterns reflected in curriculum practices of Turkish schoolsSomel, R. Nazli; Nohl, Arnd-Michael 
52016Practicing a new curriculum in Turkey: Loose coupling, organisational and social milieus, and their practical capital formationsNohl, Arnd-Michael ; Somel, R. Nazli
62017Politische Erziehung durch Medienberichterstattung?: Diskurse zu Flucht und Asyl 2015 in der Mitte-Rechts-Presse uns linksalternativen PresseNohl, Arnd-Michael 
72016Pädagogische Prozesse im Raum - pragmatische und wissenssoziologische Perspektiven auf Sozialisation und BildungNohl, Arnd-Michael 
82017Innovationen in der dokumentarischen Interpretation narrativer InterviewsNohl, Arnd-Michael 
92015Erziehungswissenschaftliche Governance-Forschung und Qualitative Mehrebenenanalyse Methodische Überlegungen am Beispiel einer CurriculumstudieNohl, Arnd-Michael 
102016Dokumentarische Methode und die Interpretation öffentlicher DiskurseNohl, Arnd-Michael 
112016Curricular change in Turkey: Time, sequentiality, and differential power of actors in establishing a new knowledge pathNohl, Arnd-Michael ; Somel, R. Nazli
122019Country Comparison and Multi-Level Analysis in Qualitative Research: Methodological Problems and Practical SolutionsNohl, Arnd-Michael 
132015Bildung, Negation und LernenNohl, Arnd-Michael ; Rosenberg, Florian von; Thomsen, Sarah