| | Issue Date | Title | Author(s) | |
41 | | 2022 | Learning spaces: built, natural and digital considerations for learning and learners | Kraftl, P.; McKenzie, M.; Gulson, K.; Accioly, I.; Blackmore, J.; Burke, C.; Carlo, P.; Clarke, D. A. G.; Daniels, H.; Fregoso Bailon, R. O.; Goodyear, V.; Goodyear, P.; Gunasekara, I.; Hartong, Sigrid ; Hickman Dunne, J.; Howard, S.; Lupinacci, J.; Mcphie, J.; Mannion, G.; Meyer, M. A.; Nemorin, S.; Nxumalo, F.; Parnell, R.; Pykett, J.; Ratuio, P.; Sefton Green, J.; Selwyn, N.; Stovall, D.; Southgate, E.; Talbert, R.; Teelucksingh, C.; Tucker, R.; Uduku, O.; Wilson, A.; Wood, A. |
42 | | 2019 | Learning Analytics und Big Data in der Bildung: Zur notwendigen Entwicklung eines datenpolitischen Alternativprogramms | Hartong, Sigrid |
43 | | 1-May-2020 | Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federations | Wallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C. |
44 | | 2020 | Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert? | Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel |
45 | | 2022 | Introduction Space- and time-making in education: Towards a topological lens | Decuypere, Mathias; Hartong, Sigrid ; van de Oudeweetering, Karmijn |
46 | | 2021 | Herausforderungen der international vergleichenden Betrachtung von Dateninfrastrukturen in der Schulsteuerung | Dabisch, Vito Konstantin; Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita |
47 | | 2014 | Global policy convergence through “distributed governance”? The emergence of “national” education standards in the US and Germany | Hartong, Sigrid |
48 | | 2018 | Einleitung [zu Ökonomisierung von Schule] | Kamp-Hartong, Sigrid ; Hermstein, Björn; Höhne, Thomas |
49 | | 2022 | Edunudge | Decuypere, Mathias; Kamp-Hartong, Sigrid |
50 | | 2019 | Digitalisierung von Schule, Schulverwaltung und Schulaufsicht | Kamp-Hartong, Sigrid ; Breiter, Andreas; Jarke, Juliane; Förschler, Annina |
51 | | 2020 | Digitalisierung im Panikmodus | Hartong, Sigrid |
52 | | 2018 | Digital Education Governance and the Productive Relationalities of School Monitoring Infrastructures | Jornitz, Sieglinde; Engel, Laura; Kamp-Hartong, Sigrid |
53 | | 2009 | Die Transformation des nationalen Bildungsfeldes vor dem Hintergrund der Neustrukturierung des internationalen Bildungsraums - PISA und seine Folgen | Piaschinski, Sigrid |
54 | | 2020 | Datenpraktiken des Schulmonitorings in staatlichen Bildungsbehörden: Beobachtungen jenseits des Regelkreises | Förschler, Lea-Annina; Hartong, Sigrid |
55 | | 2020 | Dateninfrastrukturen als zunehmend machtvolle Komponente von Educational Governance: Eine Studie zur Implementierung und Transformation staatlicher Bildungsmonitoringsysteme in Deutschland und den USA | Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina |
56 | | 2021 | Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: insights from Germany | Kamp-Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina; Dabisch, Vito Konstantin |
57 | | 2021 | Critical Data(fication) Literacy in und durch Bildung | Hartong, Sigrid ; Sander, Ina |
58 | | 2021 | Contextualizing the datafication of schooling–a comparative discussion of Germany and Russia | Hartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli |
59 | | 2018 | Bildung unter Beobachtung: Ein kritischer Blick auf Bildungsberichterstattung | Bormann, Inka; Kamp-Hartong, Sigrid ; Höhne, Thomas |
60 | | 2019 | Bildung 4.0? Kritische Überlegungen zur Digitalisierung von Bildung als erziehungswissenschaftliches Forschungsfeld | Hartong, Sigrid |