Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft

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12021Zur (unterschätzten) Eigendynamik von Forschungsdateninfrastrukturen Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“: Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“Kamp-Hartong, Sigrid ; Machold, Claudia; Stošić, Patricia
228-Oct-2021Zur (ambivalenten) Wirkmächtigkeit datengetriebener LernplattformenFörschler, Lea-Annina; Hartong, Sigrid ; Kramer, Anouschka; Meister-Scheytt, Claudia ; Junne, Jaromir 
32020Zum Optimierungsdrang des BildungsmonitoringsHartong, Sigrid 
42020Wie transparent ist die Modellierung?Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
52020Wer steckt hinter dem Tool?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
62020Wer berät/schult – und mit welcher Logik?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
72020Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es?Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
82020Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich?Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
92020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)?Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
102020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)?Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
112020Was sind die bildungspolitischen Hintergründe?Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
122021Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmenHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
132021The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the USHartong, Sigrid 
142020Rezension zu: Landri, Paolo: Digital Governance of Education. Technology, Standards and Europeanization of Education. London 2018Hartong, Sigrid 
152019Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017Hartong, Sigrid 
162021Positionspapier zur Weiterentwicklung der KMK-Strategie ‹Bildung in der digitalen Welt›Braun, Tom; Büsch, Andreas; Dander, Valentin; Eder, Sabine; Förschler, Lea-Annina; Fuchs, Max; Gapski, Harald; Geisler, Martin; Hartong, Sigrid ; Hug, Theo; Kübler, Hans-Dieter; Moser, Heinz; Niesyto, Horst; Pohlmann, Horst; Richter, Christoph; Rummler, Klaus; Sieben, Gerda
172021Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European educationCone, Lucas; Brøgger, Katja; Berghmans, Mieke; Decuypere, Mathias; Förschler, Lea-Annina; Grimaldi, Emiliano; Hartong, Sigrid ; Hillman, Thomas; Ideland, Malin; Landri, Paolo; van de Oudeweetering, Karmijn; Player-Koro, Catarina; Bergviken Rensfeldt, Annika; Rönnberg, Linda; Taglietti, Danilo; Vanermen, Lanze
182020New Shadow professionals and infrastructures around the datafiled school: Topological thinking as an analytical deviceLewis, Steven; Hartong, Sigrid 
191-May-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
202020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel

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212018Einleitung [zu Ökonomisierung von Schule]Kamp-Hartong, Sigrid ; Hermstein, Björn; Höhne, Thomas 
222014Global policy convergence through “distributed governance”? The emergence of “national” education standards in the US and GermanyHartong, Sigrid 
232021Herausforderungen der international vergleichenden Betrachtung von Dateninfrastrukturen in der SchulsteuerungDabisch, Vito Konstantin; Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
242022Introduction Space- and time-making in education: Towards a topological lensDecuypere, Mathias; Hartong, Sigrid ; van de Oudeweetering, Karmijn
252020Inwieweit gibt die Software/Plattform Möglichkeiten der (pädagogischen) Gestaltbarkeit?Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
262020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel
271-May-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
282019Learning Analytics und Big Data in der Bildung: Zur notwendigen Entwicklung eines datenpolitischen AlternativprogrammsHartong, Sigrid 
292022Learning spaces: built, natural and digital considerations for learning and learnersKraftl, P.; McKenzie, M.; Gulson, K.; Accioly, I.; Blackmore, J.; Burke, C.; Carlo, P.; Clarke, D. A. G.; Daniels, H.; Fregoso Bailon, R. O.; Goodyear, V.; Goodyear, P.; Gunasekara, I.; Hartong, Sigrid ; Hickman Dunne, J.; Howard, S.; Lupinacci, J.; Mcphie, J.; Mannion, G.; Meyer, M. A.; Nemorin, S.; Nxumalo, F.; Parnell, R.; Pykett, J.; Ratuio, P.; Sefton Green, J.; Selwyn, N.; Stovall, D.; Southgate, E.; Talbert, R.; Teelucksingh, C.; Tucker, R.; Uduku, O.; Wilson, A.; Wood, A.
302021Lieber gut als schnell! Plädoyer für eine nachhaltige Digitalisierung der BildungHartong, Sigrid 
312009Macht, Glaube, Tradition - Der Wandel des Gymnasiums von 1800 bis PISAPiaschinski, Sigrid 
322022National Education Systems in the Post-national Era: The Territorial and Topological (De-)construction of National EducationParreira do Amaral, Marcelo; Kamp-Hartong, Sigrid 
332015Nationale Bildungsstandards in den USA – zwischen Transnationalisierung und historischer PfadabhängigkeitHartong, Sigrid 
342014Neue Bildungsregulierung im Zeitalter der "governance by number": Das Besipiel standardbasierter Bildungsreform in Deutschland und den USAHartong, Sigrid 
352020New Shadow professionals and infrastructures around the datafiled school: Topological thinking as an analytical deviceLewis, Steven; Hartong, Sigrid 
362015New structures of power and regulation within ‘distributed’ education policy – the example of the US Common Core State Standards InitiativeHartong, Sigrid 
372018Observing local dynamics of ILSA projections in federal systems: a comparison between Germany and the United StatesHartong, Sigrid ; Niemann, Dennis; Martens, Kerstin
382017Observing the “local globalness” of policy transfer in educationHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
392019Opening the black box of data-based school monitoring: Data infrastructures, flows and practices in state education agenciesHartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina
402012Overcoming resistance to change: PISA, school reform in Germany and the example of Lower SaxonyHartong, Sigrid