Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft

Organization Name
Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft
 
Director
 
 
Status
Active Organization Unit
 


Results 1-20 of 28 (Search time: 0.001 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12021Zur (unterschätzten) Eigendynamik von Forschungsdateninfrastrukturen Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“: Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“Kamp-Hartong, Sigrid ; Machold, Claudia; Stošić, Patricia
228-Oct-2021Zur (ambivalenten) Wirkmächtigkeit datengetriebener LernplattformenFörschler, Lea-Annina; Hartong, Sigrid ; Kramer, Anouschka; Meister-Scheytt, Claudia ; Junne, Jaromir 
32020Zum Optimierungsdrang des BildungsmonitoringsHartong, Sigrid 
42020Wie transparent ist die Modellierung?Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
52020Wer steckt hinter dem Tool?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
62020Wer berät/schult – und mit welcher Logik?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
72020Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es?Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
82020Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich?Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
92020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)?Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
102020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)?Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
112020Was sind die bildungspolitischen Hintergründe?Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
122021Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmenHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
132021The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the USHartong, Sigrid 
142020Rezension zu: Landri, Paolo: Digital Governance of Education. Technology, Standards and Europeanization of Education. London 2018Hartong, Sigrid 
152019Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017Hartong, Sigrid 
162021Positionspapier zur Weiterentwicklung der KMK-Strategie ‹Bildung in der digitalen Welt›Braun, Tom; Büsch, Andreas; Dander, Valentin; Eder, Sabine; Förschler, Lea-Annina; Fuchs, Max; Gapski, Harald; Geisler, Martin; Hartong, Sigrid ; Hug, Theo; Kübler, Hans-Dieter; Moser, Heinz; Niesyto, Horst; Pohlmann, Horst; Richter, Christoph; Rummler, Klaus; Sieben, Gerda
172021Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European educationCone, Lucas; Brøgger, Katja; Berghmans, Mieke; Decuypere, Mathias; Förschler, Lea-Annina; Grimaldi, Emiliano; Hartong, Sigrid ; Hillman, Thomas; Ideland, Malin; Landri, Paolo; van de Oudeweetering, Karmijn; Player-Koro, Catarina; Bergviken Rensfeldt, Annika; Rönnberg, Linda; Taglietti, Danilo; Vanermen, Lanze
182020New Shadow professionals and infrastructures around the datafiled school: Topological thinking as an analytical deviceLewis, Steven; Hartong, Sigrid 
191-May-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
202020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Refined By:
Type:  Journal Article

Results 1-20 of 44 (Search time: 0.003 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12020Algorithmisierung von Bildung. Über schrumpfende Spielräume für demokratisches (Ver-)Handeln und warum die EdTech-Industrie nicht das einzige Problem istHartong, Sigrid 
22021Alternativlose Zukunft? Zur Notwendigkeit kritischer Auseinandersetzung mit den Lösungsversprechen Künstlicher IntelligenzAllert, Heidrun; Hartong, Sigrid 
32012"Autonomie, Wettbewerb, Kooperation": Visionäre Dreifaltigkeit oder folgenschwere Einfältigkeit eines Bildungsleitbildes?Kamp-Hartong, Sigrid 
42016Between assessments, digital technologies and big data: The growing influence of hidden data mediators in educationHartong, Sigrid 
52019Bildung 4.0? Kritische Überlegungen zur Digitalisierung von Bildung als erziehungswissenschaftliches ForschungsfeldHartong, Sigrid 
62021Contextualizing the datafication of schooling–a comparative discussion of Germany and RussiaHartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli
72020Digitalisierung im PanikmodusHartong, Sigrid 
82022EdunudgeDecuypere, Mathias; Kamp-Hartong, Sigrid 
92014Global policy convergence through “distributed governance”? The emergence of “national” education standards in the US and GermanyHartong, Sigrid 
102021Herausforderungen der international vergleichenden Betrachtung von Dateninfrastrukturen in der SchulsteuerungDabisch, Vito Konstantin; Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
112022Introduction Space- and time-making in education: Towards a topological lensDecuypere, Mathias; Hartong, Sigrid ; van de Oudeweetering, Karmijn
122020Inwieweit gibt die Software/Plattform Möglichkeiten der (pädagogischen) Gestaltbarkeit?Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
132020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel
141-May-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
152014Neue Bildungsregulierung im Zeitalter der "governance by number": Das Besipiel standardbasierter Bildungsreform in Deutschland und den USAHartong, Sigrid 
162020New Shadow professionals and infrastructures around the datafiled school: Topological thinking as an analytical deviceLewis, Steven; Hartong, Sigrid 
172015New structures of power and regulation within ‘distributed’ education policy – the example of the US Common Core State Standards InitiativeHartong, Sigrid 
182018Observing local dynamics of ILSA projections in federal systems: a comparison between Germany and the United StatesHartong, Sigrid ; Niemann, Dennis; Martens, Kerstin
192017Observing the “local globalness” of policy transfer in educationHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
202019Opening the black box of data-based school monitoring: Data infrastructures, flows and practices in state education agenciesHartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina