Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft

Organization Name
Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft
 
 
 
Status
Active Organization Unit
 


Results 1-20 of 28 (Search time: 0.003 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12021Zur (unterschätzten) Eigendynamik von Forschungsdateninfrastrukturen Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“: Ein Kommentar zu den „Empfehlungen zur Archivierung, Bereitstellung und Nachnutzung von Forschungsdaten im Kontext erziehungs- und bildungswissenschaftlicher sowie fachdidaktischer Forschung“Kamp-Hartong, Sigrid ; Machold, Claudia; Stošić, Patricia
228-Oct-2021Zur (ambivalenten) Wirkmächtigkeit datengetriebener LernplattformenFörschler, Lea-Annina ; Hartong, Sigrid ; Kramer, Anouschka; Meister-Scheytt, Claudia ; Junne, Jaromir 
32020Zum Optimierungsdrang des BildungsmonitoringsHartong, Sigrid 
42020Wie transparent ist die Modellierung?Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
52020Wer steckt hinter dem Tool?Förschler, Annina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
62020Wer berät/schult – und mit welcher Logik?Förschler, Annina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
72020Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es?Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
82020Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich?Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
92020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)?Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
102020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)?Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
112020Was sind die bildungspolitischen Hintergründe?Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
122021Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmenHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
132021The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the USHartong, Sigrid 
142020Rezension zu: Landri, Paolo: Digital Governance of Education. Technology, Standards and Europeanization of Education. London 2018Hartong, Sigrid 
152019Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017Hartong, Sigrid 
162021Positionspapier zur Weiterentwicklung der KMK-Strategie ‹Bildung in der digitalen Welt›Braun, Tom; Büsch, Andreas; Dander, Valentin; Eder, Sabine; Förschler, Lea-Annina ; Fuchs, Max; Gapski, Harald; Geisler, Martin; Hartong, Sigrid ; Hug, Theo; Kübler, Hans-Dieter; Moser, Heinz; Niesyto, Horst; Pohlmann, Horst; Richter, Christoph; Rummler, Klaus; Sieben, Gerda
172021Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European educationCone, Lucas; Brøgger, Katja; Berghmans, Mieke; Decuypere, Mathias; Förschler, Lea-Annina ; Grimaldi, Emiliano; Hartong, Sigrid ; Hillman, Thomas; Ideland, Malin; Landri, Paolo; van de Oudeweetering, Karmijn; Player-Koro, Catarina; Bergviken Rensfeldt, Annika; Rönnberg, Linda; Taglietti, Danilo; Vanermen, Lanze
182020New Shadow professionals and infrastructures around the datafiled school: Topological thinking as an analytical deviceLewis, Steven; Hartong, Sigrid 
191-May-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
202020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel

OrgUnit's Researchers publications
(Dept/Workgroup Publication)

Results 1-20 of 68 (Search time: 0.007 seconds).

Issue DateTitleAuthor(s) 
12020Algorithmisierung von Bildung. Über schrumpfende Spielräume für demokratisches (Ver-)Handeln und warum die EdTech-Industrie nicht das einzige Problem istHartong, Sigrid 
22021Alternativlose Zukunft? Zur Notwendigkeit kritischer Auseinandersetzung mit den Lösungsversprechen Künstlicher IntelligenzAllert, Heidrun; Hartong, Sigrid 
32012"Autonomie, Wettbewerb, Kooperation": Visionäre Dreifaltigkeit oder folgenschwere Einfältigkeit eines Bildungsleitbildes?Kamp-Hartong, Sigrid 
42012Basiskompetenzen statt Bildung?: Wie PISA die deutschen Schulen verändert hatHartong, Sigrid 
52016Between assessments, digital technologies and big data: The growing influence of hidden data mediators in educationHartong, Sigrid 
62020Between Fairness Optimization and ‘Inequalities of Dataveillance’ – the Emerge and Transformation of Social Indices in German School Monitoring and ManagementKamp-Hartong, Sigrid ; Breiter, Andreas
72019Bildung 4.0? Kritische Überlegungen zur Digitalisierung von Bildung als erziehungswissenschaftliches ForschungsfeldHartong, Sigrid 
82018Bildung unter Beobachtung: Ein kritischer Blick auf BildungsberichterstattungBormann, Inka; Kamp-Hartong, Sigrid ; Höhne, Thomas 
92021Contextualizing the datafication of schooling–a comparative discussion of Germany and RussiaHartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli
102021Critical Data(fication) Literacy in und durch BildungHartong, Sigrid ; Sander, Ina 
119-Dec-2021Critical design as a tool for comparative school development research? Developing sustainable digitisation strategies in Germany and Belgium.Brandau, Nina 
122021Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: insights from GermanyKamp-Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina ; Dabisch, Vito Konstantin 
132020Dateninfrastrukturen als zunehmend machtvolle Komponente von Educational Governance: Eine Studie zur Implementierung und Transformation staatlicher Bildungsmonitoringsysteme in Deutschland und den USAHartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina 
142020Datenpraktiken des Schulmonitorings in staatlichen Bildungsbehörden: Beobachtungen jenseits des RegelkreisesFörschler, Lea-Annina ; Hartong, Sigrid 
152018Digital Education Governance and the Productive Relationalities of School Monitoring InfrastructuresJornitz, Sieglinde; Engel, Laura; Kamp-Hartong, Sigrid 
162020Digitalisierung im PanikmodusHartong, Sigrid 
172019Digitalisierung von Schule, Schulverwaltung und SchulaufsichtKamp-Hartong, Sigrid ; Breiter, Andreas; Jarke, Juliane; Förschler, Annina
182022EdunudgeDecuypere, Mathias; Kamp-Hartong, Sigrid 
192018Einleitung [zu Ökonomisierung von Schule]Kamp-Hartong, Sigrid ; Hermstein, Björn; Höhne, Thomas 
202014Global policy convergence through “distributed governance”? The emergence of “national” education standards in the US and GermanyHartong, Sigrid