Browsing by Department Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft
Showing results 48 to 67 of 69
< previous
next >
Issue Date | Title | Author(s) | |
---|---|---|---|
2016 | Schulstrukturreform in Bremen: Promotoren und Hindernisse auf dem Weg zu einem inklusiven Schulsystem | Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita | |
2021 | The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the US | Hartong, Sigrid | |
2020 | The rising power of business interests through intermediary policy networking: insights into the ‘digital agenda’ in German schooling | Hartong, Sigrid ; Förschler, Annina | |
2019 | The Transformation of State Monitoring Systems in Germany and the US: Relating the Datafication and Digitalization of Education to the Global Education Industry | Kamp-Hartong, Sigrid | |
2017 | Towards a topological re-assemblage of education policy?: Observing the implementation of performance data infrastructures and ‘centers of calculation’ in Germany | Kamp-Hartong, Sigrid | |
2020 | Tracing “the transnational” in the nationalization of school policy | Kamp-Hartong, Sigrid | |
2022 | Transformation of Education Policy and Governance in the Digital Era | Kamp-Hartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli; Saari, Antti; Savage, Glenn | |
2021 | Unblack the Box. Anregungen für eine (selbst)bewusste Auseinandersetzung mit digitaler Bildung | Kamp-Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Lea-Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2021 | Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmen | Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita | |
2020 | Was sind die bildungspolitischen Hintergründe? | Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)? | Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)? | Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich? | Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es? | Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Wer berät/schult – und mit welcher Logik? | Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Wer steckt hinter dem Tool? | Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2013 | Wie "Agenten des Wandels" deutsche Bildungspolitik transformierten - ein integratives Diffusionsmodell für die Prozesse PISA und Bologna | Hartong, Sigrid ; Schwabe, Ulrike | |
2020 | Wie transparent ist die Modellierung? | Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2018 | "Wir brauchen Daten, noch mehr Daten, bessere Daten!": Kritische Überlegungen zur aktuellen Expansionsdynamik des Bildungsmonitorings | Hartong, Sigrid | |
2020 | Zum Optimierungsdrang des Bildungsmonitorings | Hartong, Sigrid |