Showing results 44 to 63 of 69
< previous
next >
| Issue Date | Title | Author(s) |
| 2019 | Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017 | Hartong, Sigrid |
| 2020 | Rezension zu: Landri, Paolo: Digital Governance of Education. Technology, Standards and Europeanization of Education. London 2018 | Hartong, Sigrid |
| 2013 | Rezension zu: Lehmann, Lukas: Zwang zur freiwilligen Zusammenarbeit. Steuerungsinstrumente und interkantonale Governance in der schweizerischen Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Bern 2013 | Hartong, Sigrid |
| 2013 | Rezension zu: Reese, William J.: Testing Wars in the Public Schools. A Forgotten History. Cambridge, MA 2013 | Hartong, Sigrid |
| 2016 | Schulstrukturreform in Bremen: Promotoren und Hindernisse auf dem Weg zu einem inklusiven Schulsystem | Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita |
| 2021 | The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the US | Hartong, Sigrid |
| 2020 | The rising power of business interests through intermediary policy networking: insights into the ‘digital agenda’ in German schooling | Hartong, Sigrid ; Förschler, Annina |
| 2019 | The Transformation of State Monitoring Systems in Germany and the US: Relating the Datafication and Digitalization of Education to the Global Education Industry | Kamp-Hartong, Sigrid |
| 2017 | Towards a topological re-assemblage of education policy?: Observing the implementation of performance data infrastructures and ‘centers of calculation’ in Germany | Kamp-Hartong, Sigrid |
| 2020 | Tracing “the transnational” in the nationalization of school policy | Kamp-Hartong, Sigrid |
| 2022 | Transformation of Education Policy and Governance in the Digital Era | Kamp-Hartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli; Saari, Antti; Savage, Glenn |
| 2021 | Unblack the Box. Anregungen für eine (selbst)bewusste Auseinandersetzung mit digitaler Bildung | Kamp-Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Lea-Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2021 | Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmen | Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita |
| 2020 | Was sind die bildungspolitischen Hintergründe? | Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)? | Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)? | Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich? | Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es? | Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Wer berät/schult – und mit welcher Logik? | Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |
| 2020 | Wer steckt hinter dem Tool? | Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina |