Browsing by Department Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft


Organization Unit
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Showing results 44 to 63 of 69 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2019Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017Hartong, Sigrid 
2020Rezension zu: Landri, Paolo: Digital Governance of Education. Technology, Standards and Europeanization of Education. London 2018Hartong, Sigrid 
2013Rezension zu: Lehmann, Lukas: Zwang zur freiwilligen Zusammenarbeit. Steuerungsinstrumente und interkantonale Governance in der schweizerischen Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Bern 2013Hartong, Sigrid 
2013Rezension zu: Reese, William J.: Testing Wars in the Public Schools. A Forgotten History. Cambridge, MA 2013Hartong, Sigrid 
2016Schulstrukturreform in Bremen: Promotoren und Hindernisse auf dem Weg zu einem inklusiven SchulsystemHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
2021The power of relation-making: insights into the production and operation of digital school performance platforms in the USHartong, Sigrid 
2020The rising power of business interests through intermediary policy networking: insights into the ‘digital agenda’ in German schoolingHartong, Sigrid ; Förschler, Annina
2019The Transformation of State Monitoring Systems in Germany and the US: Relating the Datafication and Digitalization of Education to the Global Education IndustryKamp-Hartong, Sigrid 
2017Towards a topological re-assemblage of education policy?: Observing the implementation of performance data infrastructures and ‘centers of calculation’ in GermanyKamp-Hartong, Sigrid 
2020Tracing “the transnational” in the nationalization of school policyKamp-Hartong, Sigrid 
2022Transformation of Education Policy and Governance in the Digital EraKamp-Hartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli; Saari, Antti; Savage, Glenn
2021Unblack the Box. Anregungen für eine (selbst)bewusste Auseinandersetzung mit digitaler BildungKamp-Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Lea-Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina
2021Warum es unabdingbar ist, Dateninfrastrukturen in der Bildungssteuerung stärker kritsich in den Bilck zu nehmenHartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
2020Was sind die bildungspolitischen Hintergründe?Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)?Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)?Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich?Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es?Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Wer berät/schult – und mit welcher Logik?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Wer steckt hinter dem Tool?Förschler, Annina; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina