Browsing by Department Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft


Organization Unit
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Showing results 10 to 29 of 69 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2021Contextualizing the datafication of schooling–a comparative discussion of Germany and RussiaHartong, Sigrid ; Piattoeva, Nelli
2021Critical Data(fication) Literacy in und durch BildungHartong, Sigrid ; Sander, Ina 
9-Dez-2021Critical design as a tool for comparative school development research? Developing sustainable digitisation strategies in Germany and Belgium.Brandau, Nina 
2021Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: insights from GermanyKamp-Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina; Dabisch, Vito Konstantin
2020Dateninfrastrukturen als zunehmend machtvolle Komponente von Educational Governance: Eine Studie zur Implementierung und Transformation staatlicher Bildungsmonitoringsysteme in Deutschland und den USAHartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina
2020Datenpraktiken des Schulmonitorings in staatlichen Bildungsbehörden: Beobachtungen jenseits des RegelkreisesFörschler, Lea-Annina; Hartong, Sigrid 
2009Die Transformation des nationalen Bildungsfeldes vor dem Hintergrund der Neustrukturierung des internationalen Bildungsraums - PISA und seine FolgenPiaschinski, Sigrid 
2018Digital Education Governance and the Productive Relationalities of School Monitoring InfrastructuresJornitz, Sieglinde; Engel, Laura; Kamp-Hartong, Sigrid 
2020Digitalisierung im PanikmodusHartong, Sigrid 
2019Digitalisierung von Schule, Schulverwaltung und SchulaufsichtKamp-Hartong, Sigrid ; Breiter, Andreas; Jarke, Juliane; Förschler, Annina
2022EdunudgeDecuypere, Mathias; Kamp-Hartong, Sigrid 
2018Einleitung [zu Ökonomisierung von Schule]Kamp-Hartong, Sigrid ; Hermstein, Björn; Höhne, Thomas 
2014Global policy convergence through “distributed governance”? The emergence of “national” education standards in the US and GermanyHartong, Sigrid 
2021Herausforderungen der international vergleichenden Betrachtung von Dateninfrastrukturen in der SchulsteuerungDabisch, Vito Konstantin; Hartong, Sigrid ; Nikolai, Rita
2022Introduction Space- and time-making in education: Towards a topological lensDecuypere, Mathias; Hartong, Sigrid ; van de Oudeweetering, Karmijn
2020Inwieweit gibt die Software/Plattform Möglichkeiten der (pädagogischen) Gestaltbarkeit?Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Förschler, Annina; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina 
2020Inwieweit ist künstliche Intelligenz involviert?Sander, Ina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel
1-Mai-2020Laboratories, coproducers, and venues: Roles played by subnational governments in standards-based reforms in four federationsWallner, Jennifer; Savage, Glenn C.; Hartong, Sigrid ; Engel, Laura C.
2019Learning Analytics und Big Data in der Bildung: Zur notwendigen Entwicklung eines datenpolitischen AlternativprogrammsHartong, Sigrid 
2022Learning spaces: built, natural and digital considerations for learning and learnersKraftl, P.; McKenzie, M.; Gulson, K.; Accioly, I.; Blackmore, J.; Burke, C.; Carlo, P.; Clarke, D. A. G.; Daniels, H.; Fregoso Bailon, R. O.; Goodyear, V.; Goodyear, P.; Gunasekara, I.; Hartong, Sigrid ; Hickman Dunne, J.; Howard, S.; Lupinacci, J.; Mcphie, J.; Mannion, G.; Meyer, M. A.; Nemorin, S.; Nxumalo, F.; Parnell, R.; Pykett, J.; Ratuio, P.; Sefton Green, J.; Selwyn, N.; Stovall, D.; Southgate, E.; Talbert, R.; Teelucksingh, C.; Tucker, R.; Uduku, O.; Wilson, A.; Wood, A.