Browsing by Department Transformation von Governance in Bildung und Gesellschaft


Organization Unit
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Showing results 5 to 24 of 40 < previous   next >
Issue DateTitleAuthor(s)
2021Critical Data(fication) Literacy in und durch BildungHartong, Sigrid ; Sander, Ina 
2021Data infrastructures and the (ambivalent) effects of rising data interoperability: insights from GermanyKamp-Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina ; Dabisch, Vito Konstantin 
2020Dateninfrastrukturen als zunehmend machtvolle Komponente von Educational GovernanceHartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina 
2018Digital Education Governance and the Productive Relationalities of School Monitoring InfrastructuresJornitz, Sieglinde; Engel, Laura; Kamp-Hartong, Sigrid 
2020Digitalisierung im PanikmodusHartong, Sigrid 
2019Digitalisierung von Schule, Schulverwaltung und SchulaufsichtKamp-Hartong, Sigrid ; Breiter, Andreas; Jarke, Juliane; Förschler, Annina
2022EdunudgeDecuypere, Mathias; Kamp-Hartong, Sigrid 
2018Einleitung [zu Ökonomisierung von Schule]Kamp-Hartong, Sigrid ; Hermstein, Björn; Höhne, Thomas 
2019Learning Analytics und Big Data in der BildungHartong, Sigrid 
2022Learning spaces: built, natural and digital considerations for learning and learnersKraftl, P.; McKenzie, M.; Gulson, K.; Accioly, I.; Blackmore, J.; Burke, C.; Carlo, P.; Clarke, D. A. G.; Daniels, H.; Fregoso Bailon, R. O.; Goodyear, V.; Goodyear, P.; Gunasekara, I.; Hartong, Sigrid ; Hickman Dunne, J.; Howard, S.; Lupinacci, J.; Mcphie, J.; Mannion, G.; Meyer, M. A.; Nemorin, S.; Nxumalo, F.; Parnell, R.; Pykett, J.; Ratuio, P.; Sefton Green, J.; Selwyn, N.; Stovall, D.; Southgate, E.; Talbert, R.; Teelucksingh, C.; Tucker, R.; Uduku, O.; Wilson, A.; Wood, A.
2009Macht, Glaube, Tradition - Der Wandel des Gymnasiums von 1800 bis PISAPiaschinski, Sigrid 
2022National Education Systems in the Post-national EraParreira do Amaral, Marcelo; Kamp-Hartong, Sigrid 
2015Nationale Bildungsstandards in den USA – zwischen Transnationalisierung und historischer PfadabhängigkeitHartong, Sigrid 
2013NeoinstitutionalismusKamp-Hartong, Sigrid 
2018Neue (unsichtbare) Formen der Privatisierung von Schule in den USA?Kamp-Hartong, Sigrid 
2016New Structures pf power and regulation within "distributed" education policy - the example of the US Common Core State Standards InitiativeHartong, Sigrid 
2012Overcoming resistance to change: PISA, school reform in Germany and the example of Lower SaxonyHartong, Sigrid 
2013PisaKamp-Hartong, Sigrid 
2021Positionspapier zur Weiterentwicklung der KMK-Strategie ‹Bildung in der digitalen Welt›Braun, Tom; Büsch, Andreas; Dander, Valentin; Eder, Sabine; Förschler, Lea-Annina ; Fuchs, Max; Gapski, Harald; Geisler, Martin; Hartong, Sigrid ; Hug, Theo; Kübler, Hans-Dieter; Moser, Heinz; Niesyto, Horst; Pohlmann, Horst; Richter, Christoph; Rummler, Klaus; Sieben, Gerda
2019Rezension zu: Centeno, Vera G.: The OECD’s Educational Agendas. Framed from Above, Fed from Below, Determined in Interaction: A Study on the Recurrent Education Agenda. Frankfurt/Main 2017Hartong, Sigrid