Browsing by Author Förschler, Lea-Annina
Showing results 6 to 19 of 19
< previous
Issue Date | Title | Author(s) | |
---|---|---|---|
2019 | Opening the black box of data-based school monitoring: Data infrastructures, flows and practices in state education agencies | Hartong, Sigrid ; Förschler, Lea-Annina | |
2021 | Pandemic Acceleration: Covid-19 and the emergency digitalization of European education | Cone, Lucas; Brøgger, Katja; Berghmans, Mieke; Decuypere, Mathias; Förschler, Lea-Annina ; Grimaldi, Emiliano; Hartong, Sigrid ; Hillman, Thomas; Ideland, Malin; Landri, Paolo; van de Oudeweetering, Karmijn; Player-Koro, Catarina; Bergviken Rensfeldt, Annika; Rönnberg, Linda; Taglietti, Danilo; Vanermen, Lanze | |
2021 | Positionspapier zur Weiterentwicklung der KMK-Strategie ‹Bildung in der digitalen Welt› | Braun, Tom; Büsch, Andreas; Dander, Valentin; Eder, Sabine; Förschler, Lea-Annina ; Fuchs, Max; Gapski, Harald; Geisler, Martin; Hartong, Sigrid ; Hug, Theo; Kübler, Hans-Dieter; Moser, Heinz; Niesyto, Horst; Pohlmann, Horst; Richter, Christoph; Rummler, Klaus; Sieben, Gerda | |
2020 | The rising power of business interests through intermediary policy networking: insights into the ‘digital agenda’ in German schooling | Hartong, Sigrid ; Förschler, Annina | |
2021 | Unblack the Box. Anregungen für eine (selbst)bewusste Auseinandersetzung mit digitaler Bildung | Kamp-Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Lea-Annina ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Was sind die bildungspolitischen Hintergründe? | Amos, Karin; Hartong, Sigrid ; Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (körperlich)? | Bleckmann, Paula; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Was sind mögliche gesundheitliche Folgen (psychosozial)? | Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Welche Art Lernen / Bildung macht die Software (nicht) möglich? | Jornitz, Sieglinde; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Welche Formen des Nudging, z.B. Gamifizierung oder Visualisierung, gibt es? | Hartong, Sigrid ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Wer berät/schult – und mit welcher Logik? | Förschler, Annina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Wer steckt hinter dem Tool? | Förschler, Annina ; Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
2020 | Wie transparent ist die Modellierung? | Allert, Heidrun; Amos, Karin; Bleckmann, Paula; Czarnojan, Izabela; Förschler, Annina ; Hartong, Sigrid ; Jornitz, Sieglinde; Reinhard, Manuel; Sander, Ina | |
28-Oct-2021 | Zur (ambivalenten) Wirkmächtigkeit datengetriebener Lernplattformen | Förschler, Lea-Annina ; Hartong, Sigrid ; Kramer, Anouschka; Meister-Scheytt, Claudia ; Junne, Jaromir |